Pagina's

zaterdag 21 mei 2016

Glas in Lood

Vandaag weer blanco bloemenkaarten gemaakt.
Voor deze kaarten heb ik mijn Ranger Adirondack Alcohol inkten weer eens tevoorschijn gehaald.
Op You Tube kwam ik een filmpje tegen van Galina Filippenko tegen over deze "glas in lood" techniek. ( https://www.youtube.com/watch?v=ZMR_UQV0oXI )
Ik heb eerst een poging gedaan om ze op dezelfde manier zoals zij dat deed te maken (druppels inkt op het Mica laten vallen en ze zo door elkaar laten lopen), maar dat lukte bij mij niet. Alles liep door elkaar en het werd één bruine modderpoel.
Eigenlijk was ik er al weer klaar mee, maar toen ik de flesjes terug wilde zetten in de bak zag ik de blendertool en de viltjes liggen. En daar kan het natuurlijk ook mee ☺
Dus met de blender tool verschillende stukjes Mica vol gestempeld met verschillende kleuren. Hierna heb ik de stempels van Altenew (Beautiful Day en Peony Bouquet) met Stazon inkt op het Mica gestempeld. Dit alles een nacht goed laten drogen.
En vandaag ben ik dus met een wattenstaafje en wat Spiritus om de bloemen heen gegaan en heb zo de kleur weer weggehaald.
Met een stans van MFT een lijstje uitgestanst, gat gemaakt in mijn Cardstock en opgeplakt.
Van alle testvelletjes Mica hebben deze 3 het tot een kaart gehaald ☺

Deze kaart doet mee bij de volgende challenge:

House of Cards: May Challenge: Clear Papers (Vellum or Acetate)
http://houseofcardschallenge.blogspot.nl/ )

4 opmerkingen:

  1. Beautiful - love the blues you created - have not done the stained glass technique in a really long time. Thanks for joining us at HOC challenge. Shirley H.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. These are all absolutely gorgeous! The color combos you used are SO pretty! Thank you for joining us at House of Cards! HUGS! :) Mynn xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These are beautiful! Fabulous job of the challenge. Thanks for joining us at House of Cards
    Tina dt

    BeantwoordenVerwijderen