Pagina's

zondag 29 januari 2017

1 stempel 3x anders

Een tijdje geleden heb ik de Brush-stroke stempels van Penny Black ontdekt.
Ze zijn er natuurlijk al langer, maar ik liep er eigenlijk altijd met een grote boog om heen. Gewoon omdat ik niet wist wat ik er mee moest. Nu ik echter de Misti heb (en ze op You Tube in een aantal filmpjes voorbij zag komen) werd dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Vandaag ben ik aan het experimenteren gegaan met wat en hoe ik er allemaal mee kan. En behalve dat mijn prullenbak vol mislukte probeersels ligt zijn deze 3 door de keuring gekomen.
Deze eerste kaart heb ik met Tombow Dual Brush Marker direct op de stempel gekleurd en toen afgedrukt op het Aquarelpapier van Kippers. Van licht iedere keer een tintje donkerder. Daarna de randjes met Distress inkt bewerkt en het geheel verhoogd op gekleurd cardstock geplakt. Van datzelfde cardstock het woord Hallo uitgestanst van Els Brigé en het tekstje is ook van Els Brigé.
Bij deze variant heb ik de stempel heeeeel licht met Distress inkt (Milled Lavender en Shabby Shutters) gestempeld op Strathmore Bristol papier en toen met de Faber Castell Polychromos potloden ingekleurd. Tekst stempels zijn van Marianne Design en die heb ik met Memento inkt gestempeld. Ook weer verhoogd op gekleurd cardstock geplakt.
Bij deze laatste kaart heb ik met de Memento inktpads direct op de stempel inkt aangebracht en toen afgedrukt op Aquarelpapier van Kippers. Ook hier weer diverse kleuren over elkaar heen gebruikt.
Randjes weer met Distress inkt gesponst en verhoogd opgeplakt. Oh ja, dit tekst-stempeltje is van Crealies.

Bij alle drie de kaarten heb ik stansen van MFT Blueprints gebruikt.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk. De misti is fijn omte experimenteren met kleuren en materiaal. Ik vind de middelste prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen