Pagina's

vrijdag 29 december 2017

Vintage verjaardagskaart

Deze kaart spookte al een hele tijd door mijn hoofd.


Normaal gesproken is het zo dat ik een stempel(set) koop en dan daarna eventueel op Internet ga neuzen om ideetjes op te doen. Bij deze kaart was dat omgedraaid. Ik heb ergens afgelopen zomer het filmpje op You Tube gezien en vond de kaart supergaaf. Even later kwam Altenew met de Baby Balloon stempelset uit en toen dacht ik gelijk: die kan ik voor die kaart gebruiken. Maar toen moest ik het papier nog 😒. En eindelijk vond ik een papier blokje van Carta Bella met daarin oude landkaarten, precies wat ik nodig had. Vervolgens heeft dat dus een paar weken op mijn hobbytafel gelegen. Tot ik van de week iets anders zocht en het weer zag liggen. En nu ik lekker een paar dagen extra vrij heb ben ik ervoor gaan zitten en heb eindelijk die kaart gemaakt.
Uit een velletje van het papierblokje met de grootste frame-stans van MFT een frame gestanst. Zowel het frame als de binnenkant heb ik ervan gebruikt. Het frame heb in met Vintage Photo Oxide nog "ouder" gemaakt en het binnendeel heb ik met Broken China Oxide behandeld. Vervolgens de ballon met bruine inkt op craft-papier gestempeld en met 3 lichte bruine tinten van de Copic Markers ingekleurd. Hetzelfde heb ik met de tekst-banner gedaan. De Happy Birthday is uit de stempelset Happy Birthday Builder van Altenew. Vervolgens hier en daar Foam onder om er reliëf in te krijgen.

1 opmerking: