Pagina's

zaterdag 16 juni 2018

Happy Birthday

Vandaag de kaarten waar ik gister aan begonnen was afgemaakt.


Gister heb ik gezellig een dagje samen met een knutselvriendinnetje gespeeld. We hadden allebei (zonder dat we het van elkaar wisten) een aantal dingen bij Simon Says Stamps besteld en daar hebben we mee zitten spelen.


Stempelen met Versamark en daarna bewerken met Perfect Pearls heb ik wel al vaker gedaan, maar door het filmpje van van de week van Jennifer Mcguier dacht ik: dat kan ik ook wel weer eens doen. En de supermooie en ook grote stempel van Simon leent zich uitstekend voor deze techniek. Bij bovenstaande kaart heb ik gestempeld met Versamark en daarna de Perfect Pearls erop gekwast. De Happy Birthday Stans is van ???. Het mooie van deze stans is dat hij ook een "schaduw" uit stanst. Tot slot nog Ivory Novu Drops erbij gedaan.


Bij deze kaart had ik de 3-d embossingfolder van Sizzix (Tim Holtz) ingesmeerd met Versamark zodat het dieper liggende deel donkerder zou worden. Dat werd niet donker genoeg naar mijn zin, dus toen heb ik er ook Perfect Pearls overheen gekwast 😊
Bij die grote bloemenstempel van Simon zitten ook 3 losse bloemen. Daar had ik er 2 van met Memento gestempeld, toen gekleurd met Copic Markers en daarna nog een keer erover gestempeld met Versamark en Ranger Liquid Platinum embossingpoeder behandeld. Het woordje Happy zit ook bij die stempelset en de Birthday stans is van ??? (ik gok ECD). En ook hier de Ivory Nuvo Drops erbij gedaan.


Bij deze laatste heb ik de techniek omgedraaid. Eerst de hele cardstock ingesmeerd met Versamark en daarna Perfect Pearls erover gekwast. Vervolgens de bloemen stempel met Versamark in ge-inkt en eroverheen gestempeld. Op deze manier "til" je de Perfect Pearls er weer af.

1 opmerking: