Pagina's

zaterdag 4 augustus 2018

Alcohol lift ink

Vandaag ben ik gaan spelen met de Alcohol Lift Ink van Ranger.


Ik had er al een aantal You Tube filmpjes van gezien en het leek me superleuk om te doen. Ik heb niet veel flesjes Alcohol inkt, maar voldoende om een regenboog te kunnen maken 😃😉
Er kwamen eerst wat prullenbak exemplaren (uiteraard) en die had ik allemaal met clearstempels gemaakt. Toen ik een rubberen stempel probeerde lukte het wel, dus ik bedacht dat clearstempels en lift-inkt geen vriendjes zijn. Ik ben door mijn stempelcollectie gaan neuzen welke mooie rubberen stempels ik heb die eventueel geschikt zouden zijn voor deze techniek.
En toen kwam ik uiteraard ook de Brushstroke stempels van Penny Black tegen. Het zou toch geweldig zijn als dat zou lukken.
De lift-afdruk lukte wel prachtig, alleen het paneel met de alcohol inkt waarvan de inkt gelift is nog geen dijenkletser.
En omdat ik het zonde vond om die weg te gooien heb ik de lift-afdruk iets kleiner gemaakt en op het alcohol paneel geplakt waar hij van gelift is, zo komen de gebruikte kleuren ook mooi terug.

Al met al een leerzame dag en 3 kaarten rijker. En wat betreft die clearstempels, ik zag dat Jennifer Mcguier wel gewoon clearstempels gebruikte. Misschien mislukte het omdat ik gloednieuwe stempels had gepakt. Hmmmm, dat moet ik nog even onderzoeken binnenkort 😖

Geen opmerkingen:

Een reactie posten