Pagina's

woensdag 5 juni 2019

Alcohol Pearl Inkt

Vanmorgen heb ik lekker met de Alcohol Pearl inkt van Ranger zitten spelen. Ik heb iets van 10 achtergrondjes gemaakt en vanmiddag heb ik met 1 achtergrondje wel 3 kaartjes kunnen maken.


In de CardKit van Simon Says Stamps van de maand mei 2019 zaten 3 kleurtjes van de Pearl Alcohol inkten (Sublime, Intrigue en Tranquil), dus deze 3 heb ik gebruikt.


Nadat de achtergrond droog was heb ik een stans van Elisabeth Craft Design (de cirkels) en een stans van Simon Says (de vlinders) genomen om deze uit de alcohol achtergrond te stansen. Naast de cirkels had ik nog een mooi stukje over, dus dat heb ik ook gebruikt. Vervolgens de cirkels nog een keer uit wit gestanst en over de achtergrond geplakt. En toen had ik ergens op het restje achtergrond nog een stukje over, dus daar heb ik de tekst-stans van Gummiapan uit gestanst. Dat vond ik een beetje minnetjes, dus nog 2 keer uit grijs gestanst en op elkaar geplakt. Als laatste vond ik nog Nuvo Drops die er mooi bij paste.


De vlinderstans is in 2 delen, de vlinders en een randje erom. Ik had voor de achtergrond een stencil van Alexandra Renke gepakt en met 3 bijpassende kleurtjes Distress Oxide inkt mijn achtergrondje gemaakt. Vervolgens de vlinders nog een keer uit wit gestanst. Van de witte uitvoering wilde ik het randje gebruiken en dan vullen met de "alcohol" vlinders. Maar toen het eenmaal op de kaart lag vond ik dat niet mooi geworden, dus de vlinders nog een keer uit grijs gestanst en dat erop geplakt. Nu komen de vlinder mooier uit. Het geheel op hetzelfde grijze cardstock gemat en om het grijs weer terug te laten komen ook de tekst (van Marianne Design) in het grijs van Versafine Clair gestempeld.
Enamel dots zijn van My Minds Eye.


Maar toen had ik het randje van de "alcohol" vlinders nog over en toen ik bezig was met de andere vlinder kaart lag dat randje op een stuk grijs cardstock. En dat bracht me op het idee om er een condoleance kaart van te maken. Dus het grijze cardstock op zwart gemat. Tekst (van Joy!) in het zwart erbij en zwarte enamel dots van My Minds Eye.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten