Pagina's

zondag 3 november 2019

String Art

Vandaag heb ik gespeeld met de nieuwe String Art stansen van Altenew.


Je hebt 3 verschillende stansen, een hart, een rechthoek en een vlinder. Omdat ik eigenlijk eerst wilde kijken of ik het wel leuk vond om te doen heb ik alleen het hart en de rechthoek gekocht.
Vandaag heb ik de rechthoek tevoorschijn gehaald en tevens helemaal achterin mijn hobbykast gedoken om mijn klosjes garen (allemaal met een kleur verloop) tevoorschijn te halen uit de tijd dat ik nog borduurde op kaarten.


Bij de Hello kaart heb ik de grootste stans gebruikt en een vanuit 1 hoek de draadjes gespannen. Vervolgens een paar bloemen uit de XXL Washi-tape van Altenew geknipt en met foam in de hoek geplakt. Zo kon ik precies in de hoek heel dun foam plakken en langzaam wat dikker en heb ik de "bobbel" waar alle draadjes bij elkaar komen weggewerkt. Dit heb ik aan de achterkant ook gedaan, zodat ik hem mooi glad op zwart kon matten. Als laatste de Hello stans (ook van Altenew) 2x uit gestanst, op elkaar geplakt en op de kaart geplakt.


Bij de Hip Hip Hooray ben ik iedere keer vanuit de hoek naar de overkant gegaan met mijn draadje. De Hip Hip Hooray stans van Creative Expressions paste precies in het ovaal dat zo ontstond, dus 2x uit gestanst, op elkaar geplakt en voorzien van Wink of Stella.


En toen bedacht ik dat dat natuurlijk ook in een kerstvariant kon. Dus bij de Merry kaart een stempel van Simon Says Stamps in het midden gestempeld, gekleurd met Copic Markers en een klosje garen tevoorschijn gehaald dat van groen naar rood en wit verloopt.

1 opmerking:

  1. Ze zijn heel mooi geworden!
    En bedankt nog voor de tip van enige tijd terug over het Neenah-papier. Ik ben inmiddels ook lekker aan het stempelen met Altenew stempels en inkt en het werkt perfect!

    Groeten Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen