Pagina's

zaterdag 21 juli 2018

Hieperdepiep

De temperatuur in mijn deel van het land was vandaag ietsje aangenamer dan gister. Dit komt omdat er een heerlijk briesje stond waardoor het niet zo warm en benauwd aanvoelde. Prima knutsel weertje dus 😊 (maar ja, dat is regen, sneeuw en hagel ook 😉)


Anniehoe, ik ben vandaag in mijn hobby-technieken-kast gedoken en op de onderste plank ergens achteraan, onder een dikke laag stof de techniek voor dit kaartje tevoorschijn gehaald. Superleuk om te doen en veel te lang geleden dat ik het voor het laatst gedaan heb. Het is namelijk (ont)kleuren met bleek.
Ik ben begonnen om met de Pinstribe stempel van Altenew met 2 kleurtjes de hele achtergrond te stempelen. En ik weet dat het lijkt alsof het 1 kleur is, maar ik heb Tide Blue (uit de Deep Blue Seas set) en Aqualisious (uit de Sweet Dreams set) gebruikt. Dit even goed laten drogen en toen de bloem van de Best Mom stempelset (ook van Altenew) eerst met Versafine Clair gestempeld en dat blijft net lang genoeg nat om er Clear embossingpoeder overheen te strooien. Verhit en toen had ik een mooi opstaand randje.
Scheutje bleek in een eierdopje gedaan en een ietsiepietsie water erbij. Toen een oud kwastje gepakt en de blaadjes en bloemen ingekleurd met bleek. Hierdoor trekt de kleur er weer uit en wordt het weer nagenoeg wit. Je kunt het dan zo laten, maar ik wilde er nog wat kleur aan geven. Met mijn Copic markers durfde ik niet aan, ik weet niet hoe die op die bleek reageren en ik wilde het risico niet lopen dat ze ruzie met elkaar zouden krijgen. Maar gelukkig heb ik genoeg andere spulletjes waar kleur uit komt, dus de Faber Castell Polychromos potloden tevoorschijn gehaald en lekker in de schaduw in de tuin zitten kleuren.
Als laatste de tekst-stempel van Gummiapan met Versafine Clair gestempeld en er ook Clear embossingpoeder overheen gedaan. En toen kon ik het weer niet laten om er Nuvo Chrystal Drops aan toe te voegen 😃

Geen opmerkingen:

Een reactie posten