Pagina's

dinsdag 31 juli 2018

Workshopkaarten Pan Pastel

Afgelopen zaterdag was ik weer bij een workshop in de winkel van Doe@Ding. Dit keer compleet buiten mijn comfortzone, want het was spelen met Pan Pastel.


's Morgens gingen we achtergronden maken. Met Gesso, rijstpapier, stempels, spetters en uiteraard Pan Pastel (en Jak, vieze handen 😜). En eigenlijk had juf Yvonne vd Berg bedacht dat je er dan nog iets Mixed Media-achtigs bij moest stempelen. Dat ging me net even te ver buiten mijn comfortzone, dus ik heb de achtergronden wel zover afgerond zodat ik ze thuis helemaal af kon maken.
Bij de middelste kaart hoefde ik niet zoveel te doen. Het mooie rijstpapier was eigenlijk wel voldoende. Dus een Happy stans erbij gezocht, uit gestanst, op fun foam geplakt en weer terug geplakt. Birthday erbij gestempeld, op zwart gemat, paar pailletjes erbij en klaar was Clara.
Bij de andere heb ik weer de Peruvian Lily van Altenew erbij gemaakt. Kleurtjes erbij gezocht die bij mijn achtergrond paste en in 2 verschillende tinten gestempeld. Vervolgens de "halftone Smile" (ook van Altenew) erop gestempeld en het sub-tekstje met wit embossingpoeder op een zwart strookje papier gemaakt. Ook weer op zwart gemat en toen vond ik het ook wel genoeg.
En zo heb ik van iets wat eigenlijk helemaal mijn ding niet is (maar wel superleuk om te doen) toch nog iets weten te bouwen dat ik wel leuk vind 😄
(nu mijn kleurplaat nog afmaken, maar dan moet ik een keer bij een knutseldinnetje gaan spelen die wel Pan Pastel heeft, dus dat kan nog wel even duren voordat die af is)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten