Pagina's

zaterdag 29 december 2018

Good Day

Vandaag weer een kaart gemaakt met de laagjes stempels.

Today I made a card with some layerd stamps again.


Ik heb voor mijn AECP lessen eerst alle lessen van de cursus Easy Ink Blending Techniques gekeken. Het meeste was niet helemaal nieuw voor me, omdat ik het Ink Blenden wel vaker op mijn kaarten gebruikt, maar de les over hoe je zelf je eigen design papier kon blenden, met wat accenten erop vond ik toch wel heel erg leuk. En die techniek heb ik er dus uitgehaald voor mijn opdracht van deze cursus.

For my AECP lessons I first watched all the lessons in the class of the Easy Ink Blending Techniques. Most of it isn't new to me, because I use Ink Blending often on my cards. But the lesson about making your own design paper with some accents on it got my attention. So I used this technique for my assignment of this course.


Ik heb eerst de bloem van de Handpicked Bouquet van Altenew gestempeld en de laagjes gestempeld. Vervolgens de achtergrond geblend met dezelfde kleur als de bloem (de 2 na lichtste, want de lichtste was TE licht) en met het spetterstencil (ook van Altenew) de accenten erop aan gebracht. Ik heb dezelfde kleur gebruikt, alleen wat meer kracht gezet bij het blenden.
Hierna heb ik met potlood een rechte lijn op mijn gestempelde kaart getrokken en erlangs afgeknipt. Foam eronder voor wat diepte en op mijn achtergrond geplakt. De enamel dots zijn ook van Altenew en de tekst heb ik in de donkerste kleur erbij gestempeld en is van Pink Fresh Studio.

First I stamped the flower from the Handpicked Bouquet stampset from Altenew with all her layers. Then I took the second lightest colour (the lightest was too light) and blended my background. With the Spatter stencil (also from Altenew) I made the accents on my background. I used the same colour as my background but used more pressure with the blending.
After this I made a straight line on my card cut out my flower. I used some craft-foam to make some dimension on my card before I atteched to my basecard. Last I took some enamel dots from Altenew and stamped the sentiment (from Pink Fresh Studio) in the darkest colour beside it.


En zoals wel vaker gebeurd is mijn "probeer-exemplaar" ook weer leuk gelukt, dus daar heb ik ook weer een kaart van gemaakt 😉

I always stamp 2 examples when I stamp with layerd stamps, just to see if I line them up correctly. But when my test example turns out fine, I also make a card with it. So the yellow one is my test example 😉

2 opmerkingen:

  1. Wauw wat heb je twee práchtige kaarten gemaakt Janette. Mooi die achtergronden in combinatie met de bloemen.
    Dank je wel voor alle (stempel)inspiratie het afgelopen jaar en alvast een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2019 gewenst.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is truly gorgeous, Janette! Love love the partial die-cutting in this. Your ink-blended background is very pretty! So glad that you are able to find time to create! I am so glad that you enter your beautiful work in Altenew AECP assignment Gallery. Awesome details and design! Super work on these two beauties!

    BeantwoordenVerwijderen