Pagina's

vrijdag 18 september 2020

Sterkte

En soms heb je een kaartje nodig die je eigenlijk helemaal niet nodig wil hebben.


Ik maak er dan ook altijd een aantal tegelijk, in de hoop er voorlopig weer genoeg te hebben. Het idee van de bloem in grijstinten op een plaid achtergrond heb ik een tijd geleden in een YouTube filmpje voorbij zien komen en dat idee is blijven hangen.
Voor mijn plaid achtergrond heb ik de Candy Stripes Background stempel van MFT gebruikt en de bloem is de Build a Flower Cattleya van Altenew. De tekst-stempel is van Joy! De gebruikte inkten zijn ook van Altenew. Bij de Build a Flower stempels van Altenew zit ook altijd een bijbehorende stans, dus ik kon de bloem uit stansen en met foam op mijn ruitjes achtergrond plakken. 
De kleuren op mijn kaart komen op de foto helaas "harder" over dan ze in het echt zijn.

En als ik een laagjes stempel ga stempelen, heb ik ook altijd een test-exemplaar om te kijken of is de laagjes een beetje netjes heb aangesloten. Deze had ik op een kladblaadje gedaan waarbij ik het stempelen van mijn plaid verziekt had. Maar met de bloem erop was hij toch wel erg mooi geworden, dus ook het test exemplaar heeft het tot een kaart gehaald.

En dan nog een foto'tje van mijn Work in Progress 😉

De bovenste kaart doet mee bij de volgende challenge:

Dutch Card Lovers: #333 Plaid Background

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad een kaart die je liever niet verstuurt maar hij is wel prachtig gelukt. Mooi gestempelde plaid background!
    Bedankt voor je deelname aan deze uitdaging van DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet de fijnste kaarten om te moeten versturen inderdaad. Ik maak ze liever ook op voorraad dan hoef je niet op een naar moment naar inspiratie te zoeken. Deze zijn prachtig, zowel het test exemplaar als die met de plaid! Bedankt voor het meedoen met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart met een mooie achtergrond! Ja, zulke kaartjes zijn helaas nodig, en ik ben het eens met Nicole. Liever niet snel moeten maken. Leuk dat je meedoet met DCL, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden! De plaid is goed te zien. Geen leuke gelegenheid om kaartjes voor te maken, maar ze worden wel heel erg gewaardeerd.. Dankjewel voor het meedoen bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen